Постинг
04.06.2009 14:05 -
Матурите показаха. Проверяват школо за бум на отличници.
Проверяват школо за бум на отличници
Просветното министерство ще проверява пловдивско школо заради подозрително голям брой шестици на матурите. Частното училище, чието име от образователното ведомство премълчаха, няма оценка под 6 на възпитаниците си. Заради това там ще има повторна проверка, която да покаже дали действително децата там са най-добре подготвени, или учителите са се изкушили да им ударят рамо на препитванията. Резултатите от миниматурите показаха и в кои градове учителите преподават най-стабилно, и къде се справят по-зле. Като цяло най-добре са се справили учениците на територията на София-град, които са изкарали по средно 16,50 точки от 20 възможни. Най-слабо са се представили децата във Видин, които имат средна успеваемост от 13,76 точки. На опашката са и децата от Разград. Именно при тях има и най-сериозна тенденция на спад на фона на миналата година, заяви още министър Даниел Вълчев. За сметка на това при връстниците им от Варна и Ловеч се наблюдава сериозен скок в успеха. В класацията за най-силни школа влизат и такива от Ямбол, Враца и Велико Търново.
Матурите показаха: Децата помнят, но не мислят Географията най-трудна на абитуриентите, 25 точки стигат за среден
Оценките от матурата на GSM-a. Това е един от вариантите, върху който от образователното министерство умуват, за да разгласят оценките на абитуриентите утре. Резултатите обаче няма да се получават автоматично на мобилните телефони. Идеята е чрез справка на кратък номер зрелостниците да могат да получат нужната информация, поясни главният IT специалист на просветното ведомство Орлин Кузов. Така би било по-удобно за тийнейджърите, защото често се получава забавяне при сайтовете за проверка на оценките заради голямото натоварване, поясни Кузов.
От министерството са получили уверенията на мобилните оператори, че процедурата е 100% технически възможна. Колебанията обаче остават, защото зрелостниците ще трябва да се бръкнат с 20-30 стотинки за SMS-a. Oчаква се днес от просветното ведомство да вземат решение по темата. Със сигурност обаче списъците ще са достъпни след въвеждане на ЕГН и входящ номер както на сайта на МОН, така и на тези на регионалните инспекторати по образованието.
Точните данни за успеха на випуск 2009 ще бъдат обявени утре. Двойките най-вероятно ще са повече. Доста лоши резултати има по география, която е изборният предмет на близо половината дванадесетокласници, посочи министър Даниел Вълчев. Той заяви, че по всяка вероятност скалата за оценяване от миналата година ще се запази и през тази. Това означава, че всеки, изкарал между 23 и 40,5 точки от 100 възможни, е изкарал тройка.
За разлика от големите ученици, четвъртокласниците пък са показвали добри познания на своите миниматури. Математиката е най-трудният предмет за родните четвъртокласници, показаха резултатите от външното оценяване, които просветното ведомство изнесе вчера. Най-успешно хлапетата са се справили с препитването по "Човек и общество", съобщи експертът Евгения Костадинова. Като цяло обаче има лек спад в нивото на децата в сравнение с последните две години, когато се провеждат изпитите. Тенденцията обаче не е тревожна, увериха от просветното ведомство. По думите на министър Даниел Вълчев по-слабите резултати се дължали на това, че въпросите тази година са били по-трудни. Контролът също е по-затегнат, подчерта той. Оказа се обаче, че дори при това положение децата покриват средно близо 77% от държавните образователни изисквания, което е добра успеваемост.
Четвъртокласниците без проблем възпроизвеждат на листа знания, върху които са се упражнявали в училище, но се препъват на логическите въпроси. Срещат трудности на питанията, които изискват проява на наблюдателност, съобразителност и пространствено мислене, поясни още Костадинова. Това е един от традиционните недостатъци на образователната ни система, призна и образователният министър. Препъни камък за децата са се оказали разпознаването на прави ъгли в триъгълник, както и превръщането на метри в сантиметри. Четвъртокласниците се объркали масово и за това в коя част на Балканския полуостров се намира България, както и защо се сменят денят и нощта. За сметка на това малките са показали завидно ниво на правопис и за разлика от миналата година не са бъркали "щ" с "шт". Грешките на диктовката пък са най-вече с объркани букви "у" и "о", както и "а" и "ъ". Четвъртокласниците срещат трудности и при изписването на въпросителните и отрицателните частици.
Теодора Йолчева
Просветното министерство ще проверява пловдивско школо заради подозрително голям брой шестици на матурите. Частното училище, чието име от образователното ведомство премълчаха, няма оценка под 6 на възпитаниците си. Заради това там ще има повторна проверка, която да покаже дали действително децата там са най-добре подготвени, или учителите са се изкушили да им ударят рамо на препитванията. Резултатите от миниматурите показаха и в кои градове учителите преподават най-стабилно, и къде се справят по-зле. Като цяло най-добре са се справили учениците на територията на София-град, които са изкарали по средно 16,50 точки от 20 възможни. Най-слабо са се представили децата във Видин, които имат средна успеваемост от 13,76 точки. На опашката са и децата от Разград. Именно при тях има и най-сериозна тенденция на спад на фона на миналата година, заяви още министър Даниел Вълчев. За сметка на това при връстниците им от Варна и Ловеч се наблюдава сериозен скок в успеха. В класацията за най-силни школа влизат и такива от Ямбол, Враца и Велико Търново.
Матурите показаха: Децата помнят, но не мислят Географията най-трудна на абитуриентите, 25 точки стигат за среден
Оценките от матурата на GSM-a. Това е един от вариантите, върху който от образователното министерство умуват, за да разгласят оценките на абитуриентите утре. Резултатите обаче няма да се получават автоматично на мобилните телефони. Идеята е чрез справка на кратък номер зрелостниците да могат да получат нужната информация, поясни главният IT специалист на просветното ведомство Орлин Кузов. Така би било по-удобно за тийнейджърите, защото често се получава забавяне при сайтовете за проверка на оценките заради голямото натоварване, поясни Кузов.
От министерството са получили уверенията на мобилните оператори, че процедурата е 100% технически възможна. Колебанията обаче остават, защото зрелостниците ще трябва да се бръкнат с 20-30 стотинки за SMS-a. Oчаква се днес от просветното ведомство да вземат решение по темата. Със сигурност обаче списъците ще са достъпни след въвеждане на ЕГН и входящ номер както на сайта на МОН, така и на тези на регионалните инспекторати по образованието.
Точните данни за успеха на випуск 2009 ще бъдат обявени утре. Двойките най-вероятно ще са повече. Доста лоши резултати има по география, която е изборният предмет на близо половината дванадесетокласници, посочи министър Даниел Вълчев. Той заяви, че по всяка вероятност скалата за оценяване от миналата година ще се запази и през тази. Това означава, че всеки, изкарал между 23 и 40,5 точки от 100 възможни, е изкарал тройка.
За разлика от големите ученици, четвъртокласниците пък са показвали добри познания на своите миниматури. Математиката е най-трудният предмет за родните четвъртокласници, показаха резултатите от външното оценяване, които просветното ведомство изнесе вчера. Най-успешно хлапетата са се справили с препитването по "Човек и общество", съобщи експертът Евгения Костадинова. Като цяло обаче има лек спад в нивото на децата в сравнение с последните две години, когато се провеждат изпитите. Тенденцията обаче не е тревожна, увериха от просветното ведомство. По думите на министър Даниел Вълчев по-слабите резултати се дължали на това, че въпросите тази година са били по-трудни. Контролът също е по-затегнат, подчерта той. Оказа се обаче, че дори при това положение децата покриват средно близо 77% от държавните образователни изисквания, което е добра успеваемост.
Четвъртокласниците без проблем възпроизвеждат на листа знания, върху които са се упражнявали в училище, но се препъват на логическите въпроси. Срещат трудности на питанията, които изискват проява на наблюдателност, съобразителност и пространствено мислене, поясни още Костадинова. Това е един от традиционните недостатъци на образователната ни система, призна и образователният министър. Препъни камък за децата са се оказали разпознаването на прави ъгли в триъгълник, както и превръщането на метри в сантиметри. Четвъртокласниците се объркали масово и за това в коя част на Балканския полуостров се намира България, както и защо се сменят денят и нощта. За сметка на това малките са показали завидно ниво на правопис и за разлика от миналата година не са бъркали "щ" с "шт". Грешките на диктовката пък са най-вече с объркани букви "у" и "о", както и "а" и "ъ". Четвъртокласниците срещат трудности и при изписването на въпросителните и отрицателните частици.
Теодора Йолчева
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 26060