Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2018 17:25 - МАЛКАТА ЧИТАТЕЛКА
Автор: rosiela Категория: Туризъм   
Прочетен: 2681 Коментари: 14 Гласове:
-3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Преди няколко години в столичен рейс се качи около 10 - 11 - годишно момиченце, русо, със сини очи, много хубаво дете, което плачеше неистово като малко бебе. Не можеше да го укроти нито майка му, висока, слаба, фина жена, нито притеклите се на помощ неколцина баби, нито подаденото бонбонче, което момиченцето не пожела да вземе. Прилежно изчаках специалистките по детеукротяване да се оттеглят и реших, че е най- уместно да попитам майката, изпаднала и тя, милата, в безсилие, защо е този нечуван плач. - Връщаме се от читалището, госпожо, но библиотеката затворена. Библиотекарката излязла в болнични, а моята Мая много обича там да чете. Оставям я при жената, тя я познава, отивам да пазарувам и я взимам щастлива.Днес обаче нямаше този късмет, жената излязла в болнични. И сега не иска да се връщаме у дома. - Истина ли казва майка ти, Мая? - питам аз в недоумение и се вглеждам в разплаканите сини очи. - Толкова много ли обичаш да четеш? Явно на Мая й харесах и тя кимна. Аз я сложих на коляно, защото и аз бях с багаж и се усмихнах на детето: - Чуй, веднага ще решим проблема. Аз съм журналист и работя в списание. Сега изваждам от вълшебната торбичка два различни броя от списанието, много интересни, и ще ти ги подаря. Така че отиваш доволна и щастлива у дома и си ги четеш до насита. Хоп, измъкнах аз два броя и ги разтворих пред детето. Цветни, красиви, разнообразни. То онемя. Спря да плаче и много възпитано ми рече: - Благодаря Ви за подаръка. Майка, баби, чичковци, лели - всички застинаха в изумление. Майката предложи да ги плати. Отказах, даваха ми по много. Малката се взря в първото отворено списание и така си стоя мирна и кротка в скута ми, докато дойде тяхната спирка. - Вие ме спасихте! - прошепна майката. - Напротив, Мая ме изуми. Такава жажда за четене на тази възраст. Прекрасно дете, ще стане нещо от нея в живота, отсега си личи. Разменихме по една целувка с Мая и тя си тръгна, стиснала щастлива списанията в ръцете си. 20 април 2018г., София Росица КОПУКОВА



Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. apostapostoloff - Много
20.04.2018 19:19
добре!
цитирай
2. apostapostoloff - Апропо, нали разбра?
20.04.2018 19:27
От “Стършел“ щели да водят Чу в Истанбул, за да му правят чалъмба!
цитирай
3. krassko - :)
20.04.2018 20:21
Роси, когато бях на 10 г всеки ден ходех до библиотеката за книги. И понеже нямах тъпение четях още от библиотеката и докато стинех до вкъщи поне пет - шест пъти си удрях главата я в дърво, я в някой стълб. Жалко че не си ме срещнала тогава, можеше да ми подариш каска за да не ходя с цицини на челото.
цитирай
4. rosiela - Разбрах.
20.04.2018 20:28
apostapostoloff написа:
От “Стършел“ щели да водят Чу в Истанбул, за да му правят чалъмба!

цитирай
5. rosiela - А де! Кой да те познава...
20.04.2018 20:29
krassko написа:
Роси, когато бях на 10 г всеки ден ходех до библиотеката за книги. И понеже нямах тъпение четях още от библиотеката и докато стинех до вкъщи поне пет - шест пъти си удрях главата я в дърво, я в някой стълб. Жалко че не си ме срещнала тогава, можеше да ми подариш каска за да не ходя с цицини на челото.

цитирай
6. missana - Прекрасна е постъпката ти, Роси.
20.04.2018 23:23
И прекрасно си я описала. Какви будни деца растат. Ще им създадем ли подходящите усливия да развият докрай дарбите си. Дай Боже това да се случи. Ако не, то тежко ни и горко. Още един път те поздравявам!
цитирай
7. rosiela - Благодаря, Младене.
20.04.2018 23:42
Дай Боже повече такива бисерчета и дано ги опазим за България.
цитирай
8. nalia - Четящите деца ще опазят България, Роси!
21.04.2018 13:43
Има ги.
И е добре, че ни ги показваш.
цитирай
9. nalia - А нещастниците, сложили минуси, просто не са чели на времето:)
21.04.2018 13:52
Поздрави!
цитирай
10. apostapostoloff - И разбери най- сетне-
21.04.2018 14:11
редно е да се зачохлиш с облаците на чарда,
и да бъдеш светла охра в пролетната резеда

Друг начин няма!
цитирай
11. rosiela - Благодаря, Нал.
21.04.2018 16:41
Тези с минусите са си един житейски минус.
цитирай
12. rosiela - Правилно ми напомняш, то иначе не те признават за апологет в селсъвет.
21.04.2018 16:42
apostapostoloff написа:
редно е да се зачохлиш с облаците на чарда,
и да бъдеш светла охра в пролетната резеда

Друг начин няма!

цитирай
13. apostapostoloff - Чух нещо интересно...
21.04.2018 19:27
Главният редактор на “Държавен вестник“ много харесвал поезията на Станков и щял да публикува негови стихове във вестника си. Няма да е зле- така ще се поосвежи малко “Държавен вестник“!
цитирай
14. rosiela - Мъле-е-е-ей, да не стане "Дървен вестник"?!
21.04.2018 20:30
apostapostoloff написа:
Главният редактор на “Държавен вестник“ много харесвал поезията на Станков и щял да публикува негови стихове във вестника си. Няма да е зле- така ще се поосвежи малко “Държавен вестник“!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6572967
Постинги: 5025
Коментари: 23905
Гласове: 9753
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031